Inspiratie, Verdieping

Groeiende groep gamers

0

[[image:ms-game.jpg::left:1]]Nieuw cijfermateriaal van de Entertainment Software Association (ESA) weerlegt enkele mythes rond het profiel van typische (Amerikaanse) game players. Gamers blijken namelijk aan vrijwilligerswerk te doen  en ook gewoon de kerk te bezoeken. Het is evident dat de ESA als belangenbehartiger van de game industrie het fenomeen nadrukkelijker als adverteermedium wil positioneren. Niet geheel onterecht want de groep gamers groeit, zo wijzen de cijfers uit.

Eerder werd al duidelijk dat gaming op dit moment een van de belangrijkste tijdsbestedingen is. Als we alleen kijken naar internet dan blijkt gaming daar inmiddels, na communicatie (e-mail, instant messaging), de op een na populairste toepassing te zijn. En het percentage gamers dat aan online gaming op internet doet neemt van jaar tot jaar nog steeds toe.
[[image:online-gaming.jpg::center:1]]
Yahoo geeft een overzicht van de belangrijkste resultaten uit het meest recente ESA-onderzoek:

  • Forty-five percent of gamers volunteer at an average 5.4 hours per month.
  • Sixty-one percent of game players engage in some type of religious activity for several hours each month.
  • Ninety-three percent of game players read books or daily newspapers, while sixty-two percent often attend cultural events, such as concerts, museums, or the theater.
  • Fifty percent spend time painting, writing, or playing an instrument.
  • Ninety-four percent follow news and current events, and 78 percent report that they vote in most of the elections for which they are eligible.

Zie verder ook de News Release van de ESA.

Ook eerder onderzoek van de ESA leverde een aantal interessante facts & figures over de industrie op.

[[image:whoplays.jpg::center:1]]
Onderstaande top tien is op de site van de ESA te vinden:

  1. U.S. computer and video game software sales grew eight percent in 2003 to $7 billion � a more than doubling of industry software sales since 1996.
  2. In 2003, more than 239 million computer and video games were sold, or almost two games for every household in America.
  3. Half of all Americans age six and older play computer and video games.
  4. The average age of a game player is 29 years old.
  5. The average game buyer is 36 years old. In 2003, 94 percent of computer game buyers and 84 percent of console game buyers were over the age of 18.
  6. Thirty-nine percent of game players are women
  7. Eighty-five percent of all games sold in 2003 were rated “E” for everyone or “T” for teen. (For more information on ratings, please see www.esrb.org.)
  8. Ninety-two percent of parents surveyed who have children under the age of 18 say they monitor the content of the interactive games their children play, and 55 percent of parents say they play interactive games with their kids at least once a month.
  9. Forty-three percent of game players say they play games online one or more hours per week, up from thirty-seven percent in 2003 and thirty-one percent in 2002.
  10. More than half of game players expect to be playing as much or more 10 years from now as they do today.

Een deel van het hier gebruikte materiaal is afkomstig uit het onderzoek ‘Essential Facts 2004’. Deze studie dateert uit mei 2004 en is op de site van ESA te downloaden (pdf).

Meer nieuws over games en in het bijzonder in-game advertising is te vinden op de (Nederlandse) weblog in-game advertising.